Мої уроки

30. 11. 16 р.
Відкритий урок
на тему:
"Професії"





Інтегрований урок з англійської мови та зарубіжної літератури у 8 класі на тему: 
 «William Shakespeare. The Greatest of the Great»




Тема уроку:Вільям Шекспір -  геніальний англійський драматург і поет доби Відродження. Заглиблення в людську психологію, поетизація людини і краси її почуттів, оспівування кохання і дружби в сонетах Шекспіра.
Мета уроку: прослідкувати  з учнями за життєвим і творчим шляхом, з’ясувати суть «шекспірівського питання», розкрити ідейно-художній зміст сонетів Шекспіра; розвивати уміння аналізувати поетичні твори, удосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до поетичного слова.
Обладнання: портрет Шекспіра, виставка книг, комп’ютерна презентація, слайди, відеозапис.

Хід уроку
І.Орг. момент (проводить учитель англ. мови)
ІІ Повідомлення теми та мети уроку. Робота з епіграфом
I. Introduction
T: Look at the blackboard. You can see a portrait of a famous man. Do you know who he is?
P: He is W. Shakespeare.
T: You are right. Today we will speak about one of the famous people of the world- William Shakespeare, his life and work, his role in English literature. I hope you’ll learn many interesting things about this poet.
II. Warm Up
Eliciting
T: What things do you associate with the topic “W. Shakespeare”? Let’s make a “Mind-map”.
William Shakespeare ( English, folk-songs and ballads, “The Globe”, actor, grammar school, to look after horses, popular all over the world, Stratford-upon-Avon)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (учитель зар. літ.)
1. Слово вчителя.
Сьогодні ми з вами  знайомимось з одним із найяскравіших періодів в історії людства – епохою Відродження.
2. Бесіда:
- Що таке Відродження?
- Назвіть хронологічні рамки цієї доби.
- В якій країні почалося Відродження?
- Що стало основою нової культури Відродження?
- Назвіть найвідоміших представників епохи Відродження.
ІV. Вивчення нового матеріалу .
Слово вчителя анг. мови.
Яскравою сторінкою в культурі Відродження стала англійська література. І зіркою, яка осяяла її на віки, є великий драматург і поет Вільям Шекспір. Саме про нього і його творчість ми будемо говорити на уроці.
(Запис у зошит теми уроку)
 (короткі відомості про Шекспіра, повідомлення учнів на англійській мові)
1-й учень:
Shakespeare was born on 23 April, 1564 in the town of Stratford-on- Avon. Families were big in those days. William had seven brothers and sisters.
But his parents weren’t poor, his father John Shakespeare was a successful businessman who bought and sold leather and wool. His mother was the daughter of a rich farmer. Young Shakespeare went to the StratfordGrammar school, where he learnt Latin and studied the literature of Ancient Rome. But he was probably more interested in the groups of actors who travelled from town to town to put on plays in schools, churches, halls and public houses. Those plays were very popular and William went to see them after school.

2-й учень:
When Shakespeare left school, he went to work for his father. But soon he met and fell in love with Ann Hathaway, the daughter of a farmer who was eight years older than himself. They got married in 1582 and just 5 months later their first daughter Susanna was born and then twins, Hamlet and Judith, followed in 1585.

3-й учень:
When William Shakespeare was 21 he went to London. He became an actor and later by 1592- a dramatist. In some years he built a famous Globe Theatre. It was round and had no roof over the center- like the theatres of ancient Rome. The people of London loved going to the theatre. The Globe could hold three thousand people. Some people sat to watch the plays, others stood in the middle, in front of the stage. The audience was usually noisy. There were only actors no actresses. Youngboysplayedthepartsofwomen.
2. бесіда з учнями
Учитель англійської мови.
Shakespearesbiography.
What do you know about Shakespeare’s childhood, his family?
Was Shakespeare from a small and poor family?
Young William was interested only in his study at school, wasn’t he?
How old was Shakespeare when he got married to Ann Hathaway?
What was unusual about Shakespeare’s theatre Globe?

Учитель зар. літ. Кожне покоління знаходить у його творах актуальний для себе зміст, впізнає у шекспірівських героях самих себе. І скільки б не існував світ, твори Шекспіра будуть жити, бо він побачив у людях найголовніше – їх людську сутність. 
Що ж це за людина? Чим вона жила?Які твори писала?
Щоб знайти відповіді на ці питання, ми переглянемо відеофільм  «Вільям Шекспір» 
(перегляд відео 5 хв.)
Бесіда за переглянутим матеріалом.
 Я повертаюся до тих запитань , які поставила перед переглядом фільму.
Що ж це за людина?
Чим вона жила?
Які твори писала?
Що вас ще вразило з біографії письменника?
Т.Л. Став відомим письменник саме через свої сонети. Що ж таке сонет? (запис у зошит)
Соне́т (італ. sonetto — звучати) — ліричний вірш, що складається з чотирнадцяти рядків п'ятистопного або шестистопного ямбу
У вас на партах лежить матеріал опрацюйте його самостійно.
Про що ви дізналися з тексту?
Текст (додаток 1)
Сонети Шекспіра – одна з найпрекрасніших сторінок інтимної лірики світової літератури. Це своєрідний  ліричний щоденник автора.
Знавець людської психології, поет оспівує почуття кохання і дружби, захоплюється людиною і красою її почуттів.
Всього Шекспір написав 154 сонети. У 1609 році вийшло єдине прижиттєве видання сонетів.
Сонети об’єднані в цикл, який поділяється на групи:
1 – сонети 1 – 126 – присвячені другові;
2 – сонети 127 – 152 – присвячені Смаглявій дамі;
3 – сонети 153 -154 – радість і краса кохання.
9.  Слово вчителя.
Учитель англ мови (бесіда по життю Шекспіра)
Гра «Вірю - не вірю»
10. Аналіз  та вивчення сонета №66 В. Шекспіра (учитель зар. літ.)
Кохання і дружба – це ті два почуття, якими живе поет. Вони є джерелом творчого натхнення поета, незалежно від того, чи приносять йому радість і блаженство, чи змушують переживати муки ревнощів, печаль.
Читання сонета № 66
Прослуховування  сонета № 66 (1 хв.) (Додаток 2)
Я смерть зову, глядеть не в силах боле, 
      Какгибнет в нищетедостойный муж, 
      А негодяйживет в красе и холе; 
      Кактопчетсядоверьечистых душ, 
      Какцеломудриюгрозят позором, 
      Какпочестимерзавцамвоздают, 
      Как сила никнет перед наглымвзором, 
      Каквсюду в жизниторжествуетплут, 
      Как над искусствомпроизволглумится, 
      Какправитнедомыслие умом, 
      Как в лапах Зла мучительнотомится 
      Все то, чтоназываеммы Добром. 
Все мерзостно, чтовижу я вокруг...
Нокактебя покинуть, милий друг!)
(враження, читання на укр.мові)
Учитель укр.. мови Сонети Шекспіра перекладали багато письменників різних країн. Ви вже почули переклад на російській  мові. Я вам пропоную прочитати перекладукраїнським письменником Дмитром Павличком.   (Додаток 3)

СОНЕТ № 66
Я кличу смерть — дивитися набридло
На жебри і приниження чеснот,
На безтурботне і вельможне бидло,
На правоту, що їй затисли рот,
На честь фальшиву, на дівочу вроду
Поганьблену, на зраду в пишноті,
На правду, що підлоті навдогоду
В бруд обертає почуття святі,
І на мистецтво під п’ятою влади,
І на талант під наглядом шпика,
І на порядність, що безбожно краде,
І на добро, що в зла за служника!
А від всього цього помер би нині,
Та як тебе лишити в самотині?!
(Переклад Д. Павличка)

Бесіда
•     Які почуття переповняють ліричного героя? (Розчарування, бажання померти через неможливість жити у несправедливому, недосконалому світі.)
•     Назвіть  людські якості , які згадує  автор у сонеті. (Достоинство, простота, ложь, совершенство, мощь, немощь, глупость, праведность, порок)
•     Що ж відбувається у реальному світі ліричного героя? (Позитивні якості не цінуються, все стало з ніг на голову, тепер справжні цінності нікому не потрібні.)
•     Що змушує героя жити? (Лише почуття до друга, який є радістю у житті героя і змушує його нести життєвий тягар.Всемерзостно, чтовижу я вокруг...
Нокактебя покинуть, милий друг!)

 Учитель анг. мови
Прослухайте  мовою оригіналу. (1хв.)https://www.youtube.com/watch?v=Lyv9YrtrihQ
Ваші враження
 — Який із перекладів, на вашу думку, найбільш точно передає зміст оригінала? Який із них вам сподобався більше? Чому?
 V. Закріплення вивченого
•     Що таке сонет?
•     Скільки сонетів написав Шекспір?
•     На які групи поділяють шекспірівські сонети?
Учитель англ.. мови(Додаток 3)
Гра «Найди пару» (на дошці розміщені іюстрації до творів В.Шекспіра «Ромео і Джульєта», «Гамлет», «Король Лір», «Макбет», «Юлій Цезарь», потрібно  підставити назву написану англ.. мовою.)
VІ.  Рефлексія
Учитель англ..мови
Повернення до епіграфу уроку
V. Домашнє завдання
Вивчити напам’ять сонет Шекспіра (за вибором  мови).


Додаток 1.

Текст
Сонети Шекспіра – одна з найпрекрасніших сторінок інтимної лірики світової літератури. Це своєрідний  ліричний щоденник автора.
Знавець людської психології, поет оспівує почуття кохання і дружби, захоплюється людиною і красою її почуттів.
Всього Шекспір написав 154 сонети. У 1609 році вийшло єдине прижиттєве видання сонетів.
Сонети об’єднані в цикл, який поділяється на групи:
1 – сонети 1 – 126 – присвячені другові;
2 – сонети 127 – 152 – присвячені Смаглявій дамі;
3 – сонети 153 -154 – радість і краса кохання.


            Додаток 2
Я смерть зову, глядеть не в силах боле, 
      Какгибнет в нищетедостойный муж, 
      А негодяйживет в красе и холе; 
      Кактопчетсядоверьечистых душ, 
      Какцеломудриюгрозят позором, 
      Какпочестимерзавцамвоздают, 
      Как сила никнет перед наглымвзором, 
      Каквсюду в жизниторжествуетплут, 
      Как над искусствомпроизволглумится, 
      Какправитнедомыслие умом, 
      Как в лапах Зла мучительнотомится 
      Все то, чтоназываеммы Добром. 
Все мерзостно, чтовижу я вокруг...
Нокактебя покинуть, милий друг!


Додаток 3
СОНЕТ № 66
Я кличу смерть — дивитися набридло
На жебри і приниження чеснот,
На безтурботне і вельможне бидло,
На правоту, що їй затисли рот,
На честь фальшиву, на дівочу вроду
Поганьблену, на зраду в пишноті,
На правду, що підлоті навдогоду
В бруд обертає почуття святі,
І на мистецтво під п’ятою влади,
І на талант під наглядом шпика,
І на порядність, що безбожно краде,
І на добро, що в зла за служника!
А від всього цього помер би нині,
Та як тебе лишити в самотині?!
(Переклад Д. Павличка)


Відкритий урок в 3 класі 



Відкритий урок в 7 класі

Немає коментарів:

Дописати коментар